Her ses agterstavn af det havarerede skib. Ror er nu blotlagt.
Skibets ror: som det ses er roraksel på bagbords ror bøjet. Styrbords ror er der ikke sket noget med, heller ikke skuerne (skibet har to skruer)
Midster lastrum delvist tømt, og forreste lastrum er stadig fuldt lastet.
Der arbejdes fortsat på at løsne ror
Nu er roret frigjort og skal løsnes helt
Den beskadigede roraksel sidder der stadig, og nu skal den fjernes.
Beskadiget roraksel
Svejseren arbejder indefra, og gnister slåt ud af skroggennemføringen
Svejser er ved at skære roraksel over indefra.
Gnister flyver rundt
Nærbillede fra arbejdet i rorrummet.
Så er der klar til at fjerne roraksel
Skroggennemførsel skæres op
Agterstavn uden bagbords ror
Næsten færdig
Så er hullet lukket. Herefter skal lasten læsses fra lastbiler tilbage i skibet, og skibet skal sejle ind til Moret sur Loing for egen kraft, men med nedsat manøvredygtighed. Lasten skal så overføres til et andet skib, og det havarerede skib skal på værft og have monteret roret med ny aksel. Det var en bevægende eftermiddag. Lørdag aften er skibet klar til at sejle, og søndag møder vi skibet, efter at vi er sejlet ind i kanalen.